petak, 5. kolovoza 2016.

Ludwig van Beethoven-njemački skladatelj

Ludwig van Beethoven ( Slušati I / l ʊ d v ɪ ɡ v æ n b eɪ ˌ t oʊ v ən / , / b eɪ t ˌ h oʊ v ən / ; njemački: [luːtvɪç fan beːtˌhoˑfn̩] (  slušaj ); kršten 17. prosinca 1770 [1] - 26. ožujak 1827) je bio njemački skladatelj . Ključni lik u prijelazu između klasične i romantičnog razdoblja u zapadnoj umjetničke glazbe , on je i dalje jedan od najpoznatijih i najutjecajnijih svih kompozitora. Njegovi najpoznatiji pripravci uključuju 9 simfonija , 5 klavirske koncerte , 1 violinski koncert , 32 klavirske sonate , 16 gudačkih kvarteta , svoju veliku misu Missa solemnis i operu , Fidelio .

Rođen u Bonnu , a zatim u glavnom gradu biračkog tijela u Kölnu i dio Svetog Rimskog Carstva , Beethoven prikazuje svoje glazbene talente u ranoj dobi te je podučavao njegov otac Johann van Beethovena i skladatelj i dirigent Christian Gottlob Neefe . U dobi od 21 on je preselio u Beč , gdje je počeo studirati kompoziciju s Josepha Haydna , te je stekao reputaciju kao virtuoz pijanista. Živio je u Beču sve do svoje smrti. Po svojim kasnim 20-im je sluh počela propadati, a do posljednjeg desetljeća svog života bio je gotovo potpuno gluha. U 1811. je odustao vođenje i izvođenje u javnosti, ali je nastavio skladati; Mnogi od njegovih najcjenjenijih djela dolaze iz tih posljednjih 15 godina svog života.
Portret Joseph Karl Stieler, 1820Biografija
Pozadina i rani život

Beethovenova rodna kuća u Bonngasse 20, sada Beethoven House muzej
Beethoven je bio unuk Ludwiga van Beethovena (1712-1773), glazbenik iz grada Mechelen u Vojvodstva Brabant u flamanskom području onoga što je danas Belgija , koji je u dobi od dvadeset seli u Bonnu. [2] [ 3] Ludwig (prihvatio je njemačku srodnik u nizozemskom Lodewijk) je bio zaposlen kao bas pjevač na dvoru izbornog Kölnu , na kraju diže postati, 1761, kapelnikom (glazbeni direktor), a nakon toga pre-eminentnih glazbenika u Bonn. Portret je naručio od sebe pred kraj svog života ostao je s ponosom prikazuje u njegov unuk sobama kao talisman njegove glazbene baštine. [4] Ludwig je imao jednog sina, Johann (1740-1792), koji je radio kao tenor u istom glazbeni uspostavljanje i dao tipkovnicu i violine lekcije dopuniti svoje prihode. [2] Johann oženjen Maria Magdalena Keverich ( de ) 1767.; ona je bila kći Johann Heinrich Keverich (1701-1751), koji je bio glavni kuhar na dvoru nadbiskupije Trier . [5]


Izborni knezovi palača (Kurfürstliches Schloss) u Bonnu, gdje se obitelj Beethoven je bio aktivan još od 1730s
Beethoven je rođen tog braka u Bonnu. Nema autentičan zapis o datumu njegova rođenja; Međutim, registra njegovog krštenja, u katoličkoj službe u župi sv Regius 17. prosinca 1770, opstaje. [6] Kao djeca to doba tradicionalno krstili dan nakon rođenja u zemlji Katolička Rajne, a to je poznato je da Beethovenova obitelj i njegov učitelj Johann Albrechtsberger proslavio svoj ​​rođendan, 16. prosinca, većina znanstvenika prihvaća 16 prosinca 1770, kao Beethovenova datum rođenja. [7] [8] od sedam djece rođene Johann van Beethovena, samo Ludwig, sekundarnim rođena i dva mlađa braća preživio djetinjstvo. Caspar Anton Carl rođen je 8. travnja 1774. godine, a Nikolaus Johann, najmlađa, rođen je 2. listopada 1776. [9]

Beethovenova prvi učitelj glazbe bio je njegov otac. Kasnije je imao druge lokalne učitelje: sud orguljaš Gilles van den Eeden, Tobias Friedrich Pfeiffer (obiteljski prijatelj, koji su dali tipkovnice školarine) i Franz Rovantini (rođak, koji ga je uputio u svira violinu i (d 1782.) Violu ). [2] od samog početka njegove poduke režima, koji je započeo u svojoj petoj godini, bila oštra i intenzivno, često ga se smanjuje do suza; uz sudjelovanje u Insomniac Pfeiffer su nepravilni kasne sjednice s mladima Beethoven se povući iz kreveta na tipkovnici. [10] Beethovenova glazbeni talent je očito u mladoj dobi. Johann, svjestan Leopold Mozart 's uspjesima na tom području (uz sina Wolfganga i kćeri Nannerl ), pokušao je iskoristiti njegov sin kao čudo od djeteta , tvrdeći da je Beethoven bio šest (bio je sedam) na plakatima za javnu izvedbu Beethovenove u ožujak 1778. [11]

Neko vrijeme nakon 1779. godine, Beethoven je počeo njegov studija sa svojim najvažnijim učitelj u Bonnu, Christian Gottlob Neefe , koji je imenovan orguljaš Suda u toj godini. [12] Neefe učio Beethoven sastav, a do ožujka 1783. mu je pomogao napisati njegov prvi objavljeni sastav: niz varijacija na tipkovnici ( Woo . 63) [9] Beethoven ubrzo je počeo raditi s Neefe kao asistent orguljaš, na prvi neplaćeni (1781.), a potom kao plaćeni zaposlenik (1784) iz dvorske kapele koju je proveo kapelmajstorom Andrea Luchesi . Njegova prva tri glasovirske sonate , pod nazivom " Kurfürst " ( "izborni") za njihovu predanost izbornog Maximilian Friedrich (1708-1784), objavljeni su u 1783. Maximilian Frederick primijetio Beethovenovu talent rano, a subvencionira i potiče mladića glazbeni studij . [13]


Portret 13-year-old Beethovena strane nepoznatog Bonn majstora (c. 1783)
Maximilian Frederick nasljednika kao izbornog Bonn je bio Maximilian Franz , najmlađi sin carice Marije Terezije od Austrije, a on je donio značajne promjene u Bonn. Ponavljajući promjene koje su napravljene u Beču njegov brat Joseph , on je uveo reforme temelji na prosvjetiteljskoj filozofiji , uz povećanu potporu za obrazovanje i kulturu. Tinejdžerskim Beethoven je gotovo sigurno pod utjecajem tih promjena. On također može biti pod utjecajem u ovom trenutku idejama istaknutih u slobodnom zidarstvu , kao Neefe i drugima oko Beethovena bili članovi lokalne poglavlju Reda Iluminata . [14]

U ožujku 1787 Beethoven je putovao u Beč (eventualno na tuđem trošku) po prvi put, očito u nadi da će studiranje s Mozarta. Pojedinosti o njihovoj vezi su sigurni, uključujući i da li su oni zapravo upoznali. [15] Nakon što je saznao da je njegova majka bila bolesna, Beethoven vratio oko dva tjedna nakon njegova dolaska. Njegova majka je umrla ubrzo nakon toga, a otac mu je istekao dublje u alkoholizam . Kao rezultat toga, Beethoven postaje odgovoran za brigu o svoja dva mlađa brata, i proveo narednih pet godina u Bonnu. [16]

Beethoven je bio uveden u tim godinama s nekoliko ljudi koji su postali važni u životu. Franz Wegeler, mladi student medicine, koji se uvodi u obitelji von Breuning (jedan od čije kćeri Wegeler udala). Beethoven je često posjetio von Breuning kućanstvo, gdje je učio glasovir s nekim od djece. Tu je naišao njemački i klasičnu literaturu. Obitelj okruženje von Breuning je manje stresno nego njegov vlastiti, koji je sve više dominira pad svog oca. [17] Beethoven je također došao na pozornost grofa Ferdinanda von Waldstein , koji je postao doživotni prijatelj i financijsku podršku. [18]

U 1789. Beethoven dobiti pravni poredak u kojem je polovica očeve plaće izravno plaćeni da ga za podršku obitelji. [19] On je također pridonijela dalje obitelji prihoda igrajući violu u sudski orkestra. Time su Beethoven s različitim operama, uključujući i tri Mozarta koje su izvedene na sudu u tom razdoblju. On je također sprijateljio Anton Reicha , a flautista i violinista o svojoj dobi, koji je bio nećak Suda orkestra dirigent, Josef Reicha . [20]

Uspostavljanje svoju karijeru u Beču
Od 1790. do 1792. godine, Beethoven skladao je značajan broj radova (niti su bili objavljeni u to vrijeme, a većina su sada na popisu radova bez opusa ), koji je pokazao svoje rastuće i zrelost. Muzikolozi su identificirali temu sličnu onoj njegovoj Treće simfonije u nizu varijacija napisane u 1791. [21] Beethoven vjerojatno prvi uveo Joseph Haydn je krajem 1790. godine, kada je potonji je putovao u London i zaustavio se u Bonnu oko Božića vrijeme. [22] godinu i pol dana kasnije, sastali su se u Bonnu Haydn-a povratku iz Londona u Beču u srpnju 1792, a vjerojatno je da su dogovori su u to vrijeme za Beethoven učiti sa starom učitelju. [23] s izbornog pomoć, Beethoven je napustio Bonn u Beč u studenom 1792, usred glasina o ratu ispadali iz Francuske ; saznao je ubrzo nakon njegova dolaska da mu je otac umro. [24] [25] [26] Mozart je također nedavno umro. Točka Waldstein, u svom oproštajnom bilješci na Beethovena, napisao je: ". Kroz neprekinutom pažnjom ćete dobiti Mozartov duh kroz Haydna ruke" [26] U sljedećih nekoliko godina, Beethoven odgovorila na rasprostranjenog osjećaja da je on nasljednik nedavno preminulog Mozart proučavanjem tog gospodara rad i pisanje radova s izrazito zartovska okus. [27]


Portret Beethovena kao mladić Carl Traugott Riedel (1769-1832)
Beethoven nije odmah krenuo da se uspostavi kao skladatelj, već se posvetio studiju i performansi. Rad pod Haydn smjeru, [28] on je nastojao svladati kontrapunkt . Studirao je violinu pod Ignaz Schuppanzigh . [29] Na početku ovog perioda, on je počeo primati povremene instrukcije iz Antonio Salieriju , prvenstveno u talijanskoj vokalne kompozicije stilu; taj odnos trajao najmanje do 1802. godine, a možda i 1809. [30] S Haydna odlaska u Englesku 1794. godine, Beethoven se očekivalo od strane izbornog vratiti kući. Umjesto toga, odlučio je ostati u Beču, nastavlja svoju pouku u kontrapunktu s Johann Albrechtsberger i drugim nastavnicima. Iako je njegova plata iz izbornog istekao, broj bečkih plemića već prepoznali njegovu sposobnost i ponudio mu financijsku potporu, među njima i princ Josip Franjo Lobkowitz , princ Karl Lichnowsky , a barun Gottfried van Swieten . [31]

Do 1793. godine, Beethoven je uspostavljena ugled kao improvizator u salonima plemstva, često svira preludija i fuge od JS Bach je dobro ugođenog Clavier . [32] Njegov prijatelj Nikolaus Simrock počela objavljivati ​​svoje skladbe; prvi Smatra se da su skup varijacija (Woo 66). [33] Do 1793. godine, on je uspostavio ugled u Beču kao virtuoz na glasoviru, ali je očito uskraćena djela iz objave, tako da je njihovo objavljivanje u 1795 će imati veći utjecaj . [31] prvi javni nastup Beethovenova u Beču je u ožujku 1795, koncert u kojem je prvi put izvode jedan od svojih koncerata za glasovir . Neizvjesno je da li je to bio prvi ili drugi . Pisani dokazi jasni, a oba koncerta bili su u sličnom stanju u bliskoj završetka (niti je dovršen ili objavljeni za nekoliko godina). [34] [35] Ubrzo nakon tog nastupa, on je uređen za objavu prvi od njegovih skladbi na kojoj je dodijeljen broj opusa , u tri glasovirskih trija Opus 1 Ovi radovi su posvećeni svom zaštitniku princa Lichnowsky,. [34] i bili su financijski uspjeh; Beethovenova dobit gotovo su dovoljni da pokriju svoje troškove života za godinu dana. [36]

glazbene zrelosti
Beethoven je skladao svoja prvih šest gudačkih kvarteta (op. 18) između 1798. i 1800. godine (koju je naručio, a posvećena, princ Lobkowitz). Oni su objavljeni u 1801. U premijere svojih prvih i Drugom Simfonija u 1800. i 1803., Beethoven je postao cijenjen kao jedan od najvažnijih generacije mladih skladatelja sljedećih Haydna i Mozarta. Također je nastavio pisati u drugim oblicima, izlaskom nadaleko poznate klavirske sonate kao " Pathétique " sonate (op. 13), koji je Cooper opisuje kao "nadmašiti [ing] bilo koji od njegovih prethodnih skladbi, u snazi ​​karaktera, dubine emocija , nivo originalnosti i domišljatost motiviËkom i tonskog manipulacije ". [37] On je također završio svoju septet (op. 20) u 1799, koji je bio jedan od njegovih najpopularnijih djela tijekom svog života.


Beethoven 1803., koju je naslikao Christian Horneman
Za premijeru svoje prve simfonije, Beethoven angažirao Burgtheater 2. travnja 1800, i postavio opsežan program glazbe, uključujući i djela Haydna i Mozarta, kao i njegov septet, I. simfonije, a jedan od njegovih koncerata za glasovir (u Posljednje tri djela sve onda neobjavljeno). Koncert, koje je Allgemeine Zeitung musikalische opisao kao "najzanimljiviji koncert u dugo vremena", nije bio bez poteškoća; među kritike je da "igrači ne zamaram se obraćao pozornost na solist." [38]

Mozart i Haydn su neporecive utjecaji. Na primjer, Beethovenova kvintet za klavir i vjetrova je rekao da nosi snažnu podsjeća na Mozartovu rada za istog oblika , ali sa svojim prepoznatljivim dotakne. [39] No, Beethovenova melodije, glazbeni razvoj, korištenje modulacije i teksture, i karakterizacija emocija svi su ga odvojiti od svojih utjecaja, te pojačani učinak nekih od njegovih ranih radova nastalih kada su prvi objavljeni. [40] Do kraja 1800. godine, Beethoven, a njegova glazba je već puno u potražnji od pokrovitelja i izdavača. [41 ]


Ludwig van Beethoven: detalj od 1804-05 portret by Joseph Willibrord Mahlera . Kompletna slika prikazuje Beethovena sa lire gitaru
U svibnju 1799., Beethoven je učio klavir kćeri mađarske grofice Anne Brunsvik. Tijekom tog vremena, Beethoven zaljubio u mlađu kćer Josephine [42] koji je, dakle, identificiran je kao jedan od više mogućih kandidata za primatelja u pismu " Immortal Beloved " (1812.). Ubrzo nakon tih lekcija, Josephine je udana za grofa Josefa Deym. Beethoven je bio redoviti posjetitelj u njihovoj kući, nastavljajući učiti Josephine, a svira na zabavama i koncertima. Njezin brak je bio po svemu sudeći sretne (unatoč početnim financijskih problema), [43] , a par je imao četvero djece. Njezin odnos s Beethovena intenzivirala nakon Deym iznenada je umro 1804. godine [44]

Beethoven je imao nekoliko drugih studenata. Od 1801. do 1805. godine, on je podučavao Ferdinand Ries , koji je otišao na postati skladatelj, a kasnije je napisao Beethoven sjetio, knjigu o svojim susretima. Mladi Carl Czerny studirao kod Beethovena od 1801. do 1803. Czerny otišao na postati poznati učitelj glazbe sebi, naložio Franz Liszt , i dao je 11. veljače 1812. godine u Beču premijera Beethovenove pete glasovirski koncert (u nastavku "car") . [45 ]

Beethovena između 1800. i 1802. godine bili dominiraju dvije velike orkestralnih djela, iako je nastavio proizvoditi i druge važne poslove poput glasovirske sonate Sonata quasi una fantasia poznatom kao "Moonlight Sonata". U proljeće 1801. godine završio je svim stvorenjima Prometej , a balet . Rad je primio brojne nastupe u 1801. i 1802. godine, a Beethoven požurili objaviti klavir dogovor da se svojim ranim popularnosti. [46] U proljeće 1802. je završio Drugi simfoniju , namijenjen za izvedbe na koncertu koji je bio otkazan. Simfonija dobila svoju premijeru, umjesto na koncertu pretplate u travnju 1803 u Theater an der Wien , gdje je Beethoven bio imenovan skladatelj u rezidenciji. Osim Drugog simfonija, koncert je također sadržanu Prvi simfonija, Treći klavirski koncert , a oratorij Krist na Maslinskoj gori . Recenzije su mješoviti, ali koncert je bio financijski uspjeh; Beethoven je bio u mogućnosti naplatiti tri puta više od cijene tipično ulaznica za koncert. [47]

Beethovenova poslovanju s izdavačima također počeo povećavati u 1802. kada je njegov brat Carl, koji ga je prethodno pomogao ležerno, počeo da preuzmu veću ulogu u upravljanju svojim poslovima. Osim pregovara više cijene za nedavno sastavljenih djela, Carl također počeo s prodajom nekih od Beethovenovih ranije neobjavljenih djela, te potiče Beethovena (protiv potonjeg želji) da se također dogovoriti i prijepisa njegovih popularnijih djela za druge kombinacije instrumenata. Beethoven pristupila tim zahtjevima, jer nije mogao spriječiti izdavači iz zapošljavanje drugima da učine slične aranžmane svojih djela. [48]

Gubitak sluha
Beethoven je izvijestio da su datirani njegov gubitak sluha od stane je pretrpio 1798. inducirano bijes kod prekida njegov rad-što je pao, ustao je pronaći sebe gluh. Njegov sluh uvijek samo djelomično oporavila, a tijekom postupnog pada, bio je otežan zbog teškog oblika zujanje u ušima . [49] Kao što je već 1801. godine, napisao je u prijatelje opisuju svoje simptome i poteškoće su nastale u oba profesionalnim i socijalnim (iako to je vjerojatno neki od njegovih bliskih prijatelja već su svjesni problema). [50]

Uzrok Beethovenove gluhoće je nepoznat, ali je različito pripisuje tifusa , auto-imune bolesti (kao što je sistemski eritemski lupus ), pa čak i njegova navika uranjajući glavu u hladnu vodu da ostane budan. [ Citat potreban ] U obrazloženju iz Beethovenova autopsija je da je imao "proširenih unutarnjeg uha", koji je razvijen lezije tijekom vremena. [ citat potreban ]


Beethoven u 1815 portreta by Joseph Willibrord Mahlera
Beethoven, na savjet svoga liječnika, živi u malom austrijskom gradu Heiligenstadt , nedaleko Beča, od travnja do listopada 1802, u pokušaju da dođe u uvjetima s njegovom stanju. Tamo je napisao svoj ​​Heiligenstadt Testament , pismo njegove braće koji bilježi svoja razmišljanja o samoubojstvu zbog njegove rastuće gluhoće i bilježi svoju odluku da nastavi živjeti, a kroz njegovu umjetnost. [51] Tijekom vremena, njegov gubitak sluha postala duboka: na kraj premijere njegovog Devete simfonije u 1824, on je morao biti okrenuo da vidi burnim pljeskom publike, jer je mogao čuti niti on niti orkestar. Beethovenova gubitak sluha ga nije spriječilo skladanje glazbe, ali to je igranje na koncertima-unosan izvor prihoda je sve teže. Nakon neuspjelog pokušaja 1811. obavljati svoju vlastitu koncert za glasovir br 5 (u nastavku "car") , koji je premijerno prikazan njegov učenik Carl Czerny , on nikada nije nastupio u javnosti sve dok nije usmjerena na rad premijere Devete simfonije u 1824, koja je obuhvaćala mu daje signale na vodič Michael Umlauf. [52]

Veliki skup Beethovenovih slušnih pomagala, kao što su posebnim uha roga , može se vidjeti na Beethoven House muzej u Bonnu, Njemačka. Unatoč njegovoj očitoj nevolji, Czerny primijetio da je Beethoven još mogao čuti govor i glazbu u pravilu do 1812. [53] Oko 1814. godine, međutim, u dobi od 44, Beethoven je bio gotovo potpuno gluh, a kada je grupa posjetitelja vidio kako svira glasno arpeggio od gromovit basa na njegovu glasovirsku remarking "ist es nicht schon?" (Nije li to lijepo?), Osjećali su duboku sućut obzirom na njegovu hrabrost i smisao za humor (on je izgubio sposobnost da čuju više frekvencije prvi). [54]

Kao rezultat Beethovenova gubitak sluha, razgovoru su knjige neobično bogata PISANA resurs. Koristi se prije svega u zadnjih desetak godina svoga života, njegovi prijatelji pisali u ovim knjigama, tako da bi on mogao znati ono što su govorili, i on je tada odgovorio: usmeno ili u knjizi. Knjige sadrže rasprave o glazbi i drugim pitanjima, i dati uvid u Beethovenove razmišljanja; oni su izvor za istrage kako namjerava njegova glazba treba izvesti, a također i njegova percepcija njegovog odnosa prema umjetnosti. Od ukupno 400 razgovoru knjiga, to je sugerirao da su 264 uništeno (i drugi su bili izmijenjeni) nakon Beethovenove smrti njegova tajnica Anton Schindler , koji je želio samo idealiziranu biografiju skladatelja za preživljavanje. [55] Međutim, Theodore Albrecht osporava istinitost Schindlerova uništenja velikog broja razgovora knjiga. [56]

Pokroviteljstvo

Beethovenova zaštitnika, nadvojvoda Rudolf
Dok Beethoven ostvarila prihod od objavljivanja njegovih djela, a od javnih nastupa, on je također ovisila o darežljivosti pokrovitelja za dohodak, za koga je dao privatne nastupe i kopije djelima poručio ekskluzivni razdoblje prije njihove objave. Neki od njegovih ranih pokrovitelja, uključujući i princ Lobkowitz i princ Lichnowsky, mu je dao godišnju stipendije osim puštanja radova i nabave objavljenih radova. [57]

Možda Beethovenova najvažniji aristokratska pokrovitelj bio je nadvojvoda Rudolf , najmlađi sin cara Leopolda II , koji je 1803. i 1804. počeo učiti klavir i kompoziciju kod Beethovena. Svećenik ( Kardinal-Priest ) i skladatelj postali prijatelji, a njihovi sastanci trajao je do 1824. godine [58] Beethoven posvetio 14 skladbe Rudolfa, uključujući nadvojvode Trio (1811) i Missa solemnis (1823). Rudolph je, pak, posvećen jednom od njegovih kompozicija na Beethovena. Slova Beethoven pisao Rudolf danas čuva u Gesellschaft der Musikfreunde u Beču. [59] Drugi pokrovitelj bio Točka (kasnije princ) Andreas Razumovsky , za koje gudačkih kvarteta, br. 7-9, op. 59, Rasumovsky dobile ime.

U jesen 1808. godine, nakon što je bio odbijen za posao u kraljevskog kazališta, Beethoven je dobila ponudu od Napoleon brat Jérôme Bonaparte , tada kralj Vestfalije , za dobro plaćeni položaj kao dvorski kapelnik na dvoru u Cassel . Kako ga uvjeriti da ostane u Beču, nadvojvode Rudolfa, princ Kinsky i princ Lobkowitz, nakon primitka predstavke od skladateljevih prijateljima, obećao da će platiti Beethoven mirovinu od 4000 forinti godišnje. Samo Nadvojvoda Rudolf platili svoj ​​udio u mirovinu na dogovoreni datum. [60] Kinsky, odmah pozvao na vojnu obvezu, nije doprinio i ubrzo umro nakon pada s konja. Lobkowitz prestao plaćati u rujnu 1811. Nema nasljednici došao naprijed nastaviti pokroviteljstvo, a Beethoven oslanja uglavnom na prodaji prava sastav i malu mirovinu nakon 1815. Učinci ovih financijskih aranžmana su narušena u određenoj mjeri rata s Francuskom , što je izazvalo značajne inflacije kada je vlada tiskani novac za financiranje svojih ratne napore. [ citat potreban ]

Srednji rok

Spomenik Beethoven u Bonnu , Münsterplatz
Beethovenova povratak u Beču od Heiligenstadt obilježila je promjena u glazbenom stilu, a sada je označen kao početak njegove sredine ili "herojskoj" razdoblje. Prema Carl Czernyja, rekao Beethoven: "Nisam zadovoljan radom sam dosad učinio. Od sada namjeravam uzeti novi način." [61] Ta "junačka" fazu karakterizira veliki broj izvornih radovi se sastoje u velikom stilu. [62] prvi veliki posao zapošljavaju ovaj novi stil bio je treći simfonija u es stan, poznata kao Eroica. Ovo djelo je duže i veće u opsegu od bilo koje prethodne simfonije. Kada je premijerno prikazan početkom 1805. dobio je mješoviti prijem. Neki slušatelji prigovorio svoje dužine ili pogrešno shvatiti njegovu strukturu, a drugi ga gleda kao remek-djelo. [63]


Simfonija broj 5, op. 67 (prvi stavak)
00:00
sastavljen tijekom Beethovenove srednjeg razdoblja
Problemi igrajući ovu sliku? Pogledajte medija pomoći .
"Srednja razdoblje" ponekad je povezana s "herojskom" načina skladanja, [64] ali je korištenje termina "herojskog" postalo je sve sporno u Beethovena stipendije. Pojam se najčešće koristi kao alternativni naziv za srednjem razdoblju. [65] Primjerenost pojam "herojski" kako bi opisao cijeli srednji rok je pitanje, kao i: dok su neki radovi, kao trećeg i petog simfonije su lako opisati kao "herojski", i mnogi drugi, kao i njegova simfonija 6, pastoral , nisu. [66]

Neki od razdoblja radova srednjeg proširiti glazbeni jezik Beethoven je naslijedio od Haydna i Mozarta. Razdoblje rada srednje uključuje tri do Osme simfonije, na Rasumovsky , harfu and Serioso gudačkih kvarteta, na Waldstein i Appassionatu klavirske sonate, Krista na Maslinskoj gori, opera Fidelio , na Koncert za violinu i mnoge druge skladbe. Tijekom tog vremena Beethovenova prihodi došao da objavi svoja djela, od nastupa njih, a od svojih pokrovitelja. Njegov položaj u Theater an der Wien je prekinut kada je kazalište mijenja pristup početkom 1804., a on je bio prisiljen privremeno preseliti predgrađu Beča sa svojim prijateljem Stephan von Breuning. Ovo je usporio rad na Fidelio, njegov najveći dosadašnji rad, za neko vrijeme. To je ponovno odgođeno je austrijski cenzor , i konačno premijerno u studenom 1805. godine na kućama koje su bile gotovo prazna zbog francuske okupacije grada . Osim što je financijski neuspjeh, ova verzija Fidelio je također kritična neuspjeh, a Beethoven počeo ga reviziju. [67]

Tijekom svibnja 1809., kada su napadali snage Napoleona bombardirali Beč , prema Ferdinand Ries, Beethovena, jako zabrinuti da buka će uništiti ono što je ostalo od njegova saslušanja, sakrio u podrumu kuće svoga brata, koji pokriva uši s jastucima. [68 ]

Rad srednjem razdoblju uspostavljena Beethovena kao majstor. U pregledu iz 1810. godine, bio je zajamčeno od strane ETA Hoffmanna kao jedan od triju velikih " Romantični " skladatelja; Hoffman nazvao Beethovenovu Petu simfoniju "Jedan od najvažnijih djela u dobi."

Osobne i obiteljske poteškoće
Beethovenova ljubavni život je ometao pitanjima klase. Krajem 1801. je upoznao mladu groficu, Julie ( "Giulietta") Guicciardi kroz obitelj Brunsvik, u vrijeme kada je davao redovite satove klavira na Josephine Brunsvik . Beethoven spominje svoju ljubav Julie u studenog 1801 pismu svom prijatelju iz djetinjstva, Franz Wegeler, ali nije mogao uzeti u obzir je oženi, s obzirom na klase razlike. Beethoven je kasnije posvećena joj svoju Sonata broj 14 , sada poznatiji kao Moonlight sonata ili Mondscheinsonate (na njemačkom jeziku). [69]


für Elise
00:00
Problemi igrajući ovu sliku? Pogledajte medija pomoći .
Njegov odnos s Josephine Brunsvik produbila nakon smrti 1804. njezina aristokratskog prvi muž, grof Josip Deym. Beethoven je napisao Josephine 15 strastvena ljubavna pisma krajem 1804. na oko 1809-1810. Iako su njegovi osjećaji očito su uzvratili, Josephine je bio prisiljen od strane svoje obitelji povući iz njega u 1807. Ona je navela "dužnost", a činjenica da bi ona izgubila skrbništva njezine aristokratske djece nije udala za prost. [70] Nakon Josephine u braku Baron von Stackelberg 1810, Beethoven je možda predložio neuspješno Therese Malfatti , navodni dedicatee od " für Elise ", [71] [72] njegov status kao puka opet može ometati tim planovima.


Život maska ​​je napravio u 1812
U proljeće 1811. godine Beethoven postao ozbiljno bolestan, boluje glavobolje i visoku temperaturu. Na savjet svoga liječnika, proveo je šest tjedana u Bohemian kupališnom naselju od Teplitz . Sljedeće zime, koje je dominirao rad na Sedme simfonije, opet je bolestan, a njegov liječnik mu je naredio da provedete ljeto 1812. u spa Teplitz. Sigurno je da je bio na Teplitz kada je pisao ljubavno pismo svom " Immortal Beloved ". [73] Identitet primatelju je već dugo predmet rasprave; Kandidati su Julie Guicciardi, Therese Malfatti, Josephine Brunsvik i Antonie Brentano.
Beethoven je posjetio njegov brat Johann krajem listopada 1812. On je želio okončati Johann suživot s Therese Obermayer, žene koja je već tada nezakonito dijete. On je bio u mogućnosti uvjeriti Johann prekinuti odnos i apelovao na lokalne građanske i vjerske vlasti. Johann i Therese oženio 9. studenog. [74]

Nema komentara:

Objavi komentar